پایگاه خبری لرنا

گزارش‌ها و تصاویر استان لرستان

پایگاه خبری لرنا

گزارش‌ها و تصاویر استان لرستان

پایگاه خبری لرنا

آخرین نظرات

بستگی به مدیریت این پروژه دارد. اگرچه مسیر کمربندی جدید بزرگراه است و اجازه احداث فروشگاه و تعمیرگاه و... در مسیر داده نمی‌شود. اما در سه نقطه ابتدا و انتهای کمربندی و در وسط کمربندی یعنی روستای سنگر که زیرگذر احداث می‌شود، این امکان وجود دارد که شهرک‌های کوچکی طراحی شود که صدها مغازه، رستوران، تعمیرگاه و سایر خدمات احداث شوند شغلهای بیشتری ایجاد گردد. اما اگر این طرحها اجرا نشوند با خروج کمربندی، اقتصاد شهر آسیب خواهد دید و صدها شغل از دست خواهند رفت.


اما به مزایای خروج کمربندی از دورود هم توجه کنیم:

۱- با خروج کمربندی، تعداد تصادفات و حوادث کمتر خواهد شد و خسارتهای جانی و مالی کمتری به مردم می‌رسد. 


۲- مکان فعلی کمربندی دورود به بازار شهر ملحق می‌شود و با گسترش بازار، کرایه مغازه‌های شهر کاهش می‌یابد و صدها جوان می‌توانند کاسبی‌های جدیدی اغاز کنند. هم‌اکنون کرایه معازه‌های بازار دورود از بروجرد و خرم‌آباد گرانتر است و باعث شده بازاریان دورود نتوانند با سایر شهرها رقابت کنند. بازار کنونی دورود بین پل‌هوایی، کمربندی فعلی، رودخانه و راه‌آهن احاطه شده است و با خروج کمربندی گسترش خواهد یافت.

 

۳- شهر ما امن‌تر می‌شود و لازم نیست هزاران ماشین غریبه از وسط شهر ما بگذرند و مسائل امنیتی برای خانواده‌ها ایجاد کنند.


۴- شهر ما زیباتر می‌شود و بهترین خیابانهای ما جولانگاه ماشینهای خوزستان و اصفهان و تهران نخواهد بود و هوای شهرمان تمیزتر می‌شود.


۵- ماشین‌های غول‌پیکر از وسط شهر ما عبور نخواهند کرد و به ظاهر شهر بخصوص آسفالت و سایر زیرساختهای شهر نظیر آب و فاضلاب آسیب نخواهند رساند.

 

امید است با برنامه‌ریزی مسئولان ترتیبی اتخاذ شود که در سه نقطه آغاز، پایان و وسط کمربندی جدید، ساخت و ساز و بازارهای جدیدی رونق بگیرد.


اسفندیار خدایی

خرداد ۹۷

۹۷/۰۳/۰۲

نظرات  (۱)

۲۵ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۱۵ حسن خورشیدوند
این خبر عالی بود ممنون جناب آقای خدایی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی