بستگی به مدیریت این پروژه دارد. اگرچه مسیر کمربندی جدید بزرگراه است و اجازه احداث فروشگاه و تعمیرگاه و... در مسیر داده نمیشود. اما در سه نقطه ابتدا و انتهای کمربندی و در وسط کمربندی یعنی روستای سنگر که زیرگذر احداث میشود، این امکان وجود دارد که شهرکهای کوچکی طراحی شود که صدها مغازه، رستوران، تعمیرگاه و سایر خدمات احداث شوند شغلهای بیشتری ایجاد گردد. اما اگر این طرحها اجرا نشوند با خروج کمربندی، اقتصاد شهر آسیب خواهد دید و صدها شغل از دست خواهند رفت.
اما به مزایای خروج کمربندی از دورود هم توجه کنیم:
۱- با خروج کمربندی، تعداد تصادفات و حوادث کمتر خواهد شد و خسارتهای جانی و مالی کمتری به مردم میرسد.