پایگاه خبری لرنا

گزارش‌ها و تصاویر استان لرستان

پایگاه خبری لرنا

گزارش‌ها و تصاویر استان لرستان

پایگاه خبری لرنا

آخرین نظرات

آقای وزیر! معیشت معلمان تمام‌وقت بازیچه شما نیست

پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۵۹ ب.ظ

وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای محسن حاج میرزایی

با سلام و احترام
🔹جناب آقای وزیر! خبر معاون شما خیلی کوتاه، مبهم و غیرمسئولانه بود. تمام کلمات آقای علی الهیار ترکمن همین بود: "طرح معلم تمام‌وقت با توجه به برقراری فوق‌العاده ویژه خردادماه، دیگر از کاربرد خارج شده است." ایشان هیچ توضیح دیگری ندادند که برقراری فوق‌العاده ویژه خردادماه چه ربطی دارد به مبلغی که معلمان تمام‌وقت بابت تمام وقت بودن می‌گیرند؟ اگر این خبر صحت داشته باشد، در لحظه حداقل بیست درصد از حقوق معلمان تمام وقت کم می شود تا در روزهای آغازین سال تحصیلی، آب سردی روی دست آنها ریخته شود تا با دلهره و اضطراب بیشتری سال تحصیلی را آغاز کنند.

🔹آقای وزیر! در کجای دنیا با چنان سخن بی‌ربط و بدون پاسخگویی روشن، با معیشت معلمان بازی می کنند؟ کاهش حداقل بیست درصد حقوق معلمین در شرایطی که تورم بیداد می‌کند به چه معناست؟ معلم ایرانی با چه اعتماد بنفسی سال تحصیلی جدید را آغاز کند. با قرضها و وامها و هزینه‌های زندگی خانواده خود چه کند؟ از چنان معلمانی چگونه باید انتظار داشت که در جهت رشد و تربیت فرزندانمان در این شرایط کرونایی، داوطلبانه با تدریس مضاعف در فضای مجازی، بیش از وظیفه خود عمل کنند و کاستی های آموزش در شرایط موجود را جبران کنند؟ اگر چنان تصمیمی برای کارمندان فلان اداره در ایران و یا هر جای دیگر دنیا اتخاذ شود، چه می‌شود؟

🔹 مطابق طرح "معلم تمام‌وقت" که سال گذشته اجرا شد، در ازای افزایش ساعات کاری، مبلغی در حدود بیست درصد به حکم حقوقی برخی معلمان افزوده شد. این طرح بخصوص برای معلمان باتجربه که سالهای پایانی خدمت خود را در آموزش و پرورش می گذرانند، موجب می شد که با قدری حقوق بالاتر بازنشسته شوند. بجای آنکه افتخار و عزت نفس معلمی خود را زیر پا بگذارند و برای گرفتن یک پست معاونت مدرسه یا مدیریت وارد بازیهای سیاسی شوند و هم به خود و هم به دانش آموزان آسیب بزنند. می دانید که در آموزش و پرورش مرسوم است که معلمان با تجربه در سالهای پایانی خدمت خود دربدر دنبال پست معاونت یا مدیریت مدرسه ای می گردند تا شاید با اندکی حقوق بالاتر بازنشست شوند. این معلمان بدون تخصص و تجربه چندانی در مدیریت و معاونت مدارس مشکلات فراوانی برای خود و دانش آموزان ایجاد می‌کنند. طرح معلم تمام وقت فرصتی ایجاد می کرد که مبلغی به حقوق معلمان با تجربه اضافه شود بدون آنکه وارد دعواهای سیاسی‌کاری شوند و در مشاغلی که تجربه و علاقه چندانی ندارند به خود و دانش آموزان آسیب بزنند. با اجرای این طرح دیگر لازم نیست مدیران و معاونان به مدارس تحمیل شوند ومشکلات آموزش و پرورش را مضاعف کنند.

🔹 آقای وزیر! قرار بود این طرح، کمکی به آموزش پرورش باشد که ساعات آموزشی، بهتر اداره شوند و کمکی برای معیشت معلمان تمام‌وقت باشد و نیروهای آموزشی بخصوص در سالهای پایانی خدمت، کمتر بدنبال پستهای اداری باشند. اکنون چه اتفاقی افتاد است که بدون هیچ توضیح روشن می‌خواهید معیشت معلمان را مختل کنید؟ بجای تعطیل کردن طرح، می‌شود ثبت نام معلمان تمام وقت جدید موقتاً متوقف شود اما حقوق معلمینی که حکم حقوقی آنان تمام وقت است و روی این بیست درصد حقوق اضافه شده حساب کرده‌اند را قطع نکنید.

🌿 پیشنهاد می‌شود لااقل این طرح را محدود کنید به معلمان باتجربه که سالهای آخر خدمت را می‌گذرانند تا در سالهای آخر معلمی خود بجای آنکه دربدر بدنبال پستهای مدیریت و معاونت مدارس بگردند و به این و آن رواندازی کنند و منت‌کشی نمایند، با آرامش و با اعتماد بنفس و افتخار، در حال تدریس بازنشست شوند و نگران کم بودن حقوق بازنشستگی خود در مقایسه با همکاران اداری نباشند و از طرف دیگر، ادارات آموزش و پرورش با تراکم تقاضاها برای پستهای مدیریت و معاونت مدارس مواجه نشوند و در این میان، آموزش و تدریس به دانش آموزان قربانی سیاستهای غلط نشود و معیشت معلمین بازیچه قرار نگیرد.

با تشکر و احترام
اسفندیار خدایی
۵ شهریور ۱۳۹۹

۹۹/۰۶/۰۶
اسفندیار خدایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی